עיצוב גינות - בריכות מים ונוי בגינה

שילוב אלמנט קטן של מים בגינה זה פשוט יחסית וניתן ולקבל פסל מעניין שימשוך אותנו החוצה לגן, להירגע ולהתרענן לידו.

השפעת המים:
המים הינם אלמנט חשוב בשימוש הגן בארצנו.
ארצנו הינה ארץ חמה רוב ימות השנה והמים, הופכים בימי החום למקור רעננות וקרירות בגן. במקומות בהם ניתן, כדאי להשתמש באלמנט תכנוני זה.
מקום בו ניתן לשכשך במים או לשחות בהם, יהיה מוקד משיכה. אך גם ראיתם בלבד חשובה. מראה המים מרגיע ומרענן ורחש פכפוך המים יוצר אותה תחושה.
אנו מוסיפים גירוי נוסף לחושים שלנו וכך ההנאה בגן מועצמת!

באיזה אלמנט נבחר?
בגינות גדולות, ניתן לשלב בריכות שחיה, ג'קוזי או בריכת שכשוך, הן מאד מקובלות כיום, אך לרובנו גינות קטנות, לכן גם אפקט קטן של צליל מים נופלים בתוך שלוות הגן, ישמש אותנו ליצירת אותן תחושות.
ניתן גם להוסיף צמחים, דגים, צבי מים וכו'. אין כאן בזבוז מים, שכן אנו משתמשים במחזור של אותם המים, רק משלימים מדי פעם את הכמות שמתאדה.
יש להתאים את גודל הבריכה למקום, שתהיה פרופורציה נכונה.
לחוששים מהשתעבדות לניקיון מי הבריכה למרות המסננים וממזיקים שישרצו בבריכה, ניתן להחדיר מעט מאד אקונומיקה למים או טבליות מיוחדות שמונעת את שכבת הירוקת התמידית שבמים והשרצת יתושים. כמובן שאקונומיקה, צמחיה ובעלי חיים לא הולכים יחדיו, לכן יש לוותר על מי מהם וכל אחד יעשה את הבחירה שלו.

איפה נמקם?
בבואכם לבחור מיקום לבריכת נוי בגינתכם, חשוב לשים לב לאזור בו הבריכה תמוקם.
רצוי לבחור במקום שקרוב לאזור ישיבה מרכזי או משני או בכניסה לחצר ובמקום חצי מוצל. אם אין לכם גינה, ישנם אלמנטים מוכנים, קטנים וחביבים שניתן להציבם גם במרפסת קטנה, לתלות על הקיר או על אדן החלון ועדיין ליהנות מהרעננות והצליל של מים מפכים.
ישנם גם אלמנטים מדהימים שניתן למקם ולשלב בתוך סלון הבית ממש והחוויה היא אדירה!

איך נבצע:
ניתן למחזר או לקנות כלי קיבול כגון גיגית, קערת שתילה ללא חור בתחתית, אמבטיה ישנה, יריעת ניילון שמתאימה למטרה, לבנות עם בטון ואיטום מתאים וכו', כיד הדמיון הטובה עלינו.
בשלב הבא נטמון את הכלי כולו באדמה או בחלקו או רק נניח אותו כפסל (תלוי כמה הכלי שמצאנו אסטטי). נעטר באבניי מדרך, חלוקי נחל, עבודת פסיפס אומנותית, צבע עמיד למים וכו'.
נמלא את הכלי במים ונקבע בו משאבה שנקנה על פי קיבולת המים בכלי שלנו.
נדאג לנקודת חשמל ממוגנת מים בקרבת הבריכה ונחבר את המשאבה למפל כלשהו שנבחר: פסל, סלע עם חור תואם, מקל במבוק אופקי, ברז פיסולי ישן וכו' או למזרקה שנקנה בחנות לציוד לבריכות נוי (דיזה כלשהי שתתאים לגודל הכלי – כדי לא לאבד מים).
ניתן לשלב גוף תאורה המתאים להיות טבול במים שיצור אפקט מעניין גם בערב – היעזרו בחשמלאי!
ניתן לבחור בבריכה "נקייה" ללא צמחיה ודגה או בריכה עם כל החבילה – אך חשוב לדעת שצמחיה ודגים דורשים ציוד נוסף שיאפשר איזון כדי שהבריכה לא תהפך ממהנה למפגע אמיתי באיכות החיים. אם כל זה נראה לכם מסובך מידי עבורכם, תמיד ניתן להיעזר באיש מקצועי בתחום או גנן מוכשר.

המים הינם מרכיב חשוב ומעניין בגן, לכן כדאי לשקול אותו.
ישנם קיטים מוכנים במשתלות, או שניתן לבנות לבד עפ"י תכנון מיוחד עבורכם. אך לא כדאי לפסול מראש את האפשרות לשלב אלמנט שכזה בגן, המאמץ כדאי וההנאה מובטחת!

בגבעת ברנר תוכלו להיעזר בעצות, בחומר ובצמחייה שיתאימו לכם.
כמו תמיד נשמח לעמוד לשרותכם גם בתחום זה!

הכותבת: יהודית מלמן – מתכננת נוף
וחברה בצוות עובדי משתלת גבעת ברנר.

בריכת נוי במרפסת ישיבה מקורה
בריכת נוי מחומרים מהטבע למראה 'טבע מוקטן'
גשרון על פני בריכת השתקפות חלקה עם דגי נוי
פינה מפכה ומרעננת בכניסה לבית
בריכת נוי מדורגת, צלולה ומפכה.
קערת מים עם מפל קטנטן בפינת הגן – רק בשביל רחש פכפוך המים..

נגישות
Search
Generic filters